Witajcie na moim blogu.

Cieszę się że tu trafiliście. Czy to z namysłem czy przez przypadek, mam nadzieję że to co tu zobaczycie choć troszeczkę sprawi wam przyjemność, badź w jakikolwiek sposób zainspiruje do tworzenia czegokolwiek :)

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz tu ślad swoich odwiedzin.

wtorek, 16 września 2014

Kocie pozowanie...

Witajcie moi Drodzy.
Chyba Wam tu nie pokazywałam mojego cudownego obrazu jaki namalowała dla mnie moja kuzynka Mo. Jej prace możecie zobaczyć >> tutaj <<

Na obraz troche się naczekałam,  bo zamowiłam go zaraz po moich wakacjach zeszłorocznych w Maroku, a dostałam go całkiem niedawno. >> Tu << możecie sobie pooglądać moją foto-relacje z marokańskich wakacji.
Będąc w Casablance widziałam piękny obraz  z kotem leżącym na berberskich pledach i tak mi się spodobał że zapragnełam go mieć. Niestety nie był na sprzedaż. Wiec zapytałam czy moge zrobić zdjecie i poprosiłam jedną z moich uzdolnionych artystycznie kuzynek o namalowanie takiego obrazu.

Moim zdaniem wyszedł lepiej niż oryginał. Oryginał był zresztą o połowe mniejszy i wyblakły bo był malowany akwarelami. Mój obraz jest malowany farbami olejnymi w żywych kolorach i ciepłych tonacjach.  Jestem nim zachwycona.
Mo, w skali szkolnych ocen - spisałaś sie na 6 z plusem :-D 
Bardzo Ci dziękuję.



A do tego wszystkiego jeszcze... jak mój Gizmuś go zobaczył to postanowił go naśladować i pozować jak ten z obrazu!
Pokazując mi chyba że on też pięknie się nadaje na modela. 
Wiec teraz musze jemu jakiś portret zamówić ;-)



Nie sądzicie że pięknie się ustawił??
Jest ktoś z Was chętny na stworzenie portretu Gizmusiowi?
Niestety ale moje zdolności malarskie są znikome, 
wiec wole pozostawić to komuś kto z pędzlem i farbami jest "za pan-brat".


Pary na wymiankę z Matrioszką

Witajcie moi Drodzy :)

Dziś będzie króciutko.
Przedstawiam Wam wymiankowe pary do Wymianki z Matrioszką.



Majalena <> Joanna Perfecka


 Atramk <> Teresa






Adresami wymieniacie się między sobą. 

Tym razem już nie będę prosiła Was o przesłanie do mnie zdjęcia Waszych paczuszek, bo i tak większość z Was tego nie robi albo o tym zapomina, czego miałam przykład podczas wymianki bajkowej gdzie otrzymałam tylko zdjęcia od 3 osób (z 12 osób biorących udział). Reszta nie wywiązała się z tego punktu, więc nagrody ani dodatkowego prezentu niestety nie będzię (albo wszyscy, albo nikt).  
A ja nie mam czasu na upominanie i dopominanie się. 
Dlatego prezentacje Waszej wymianki robicie u siebie na blogu 30 października lub później.
Chętnie odwiedzę Was i pooglądam sobie Wasze cudne matrioszki jakie stworzycie. 
Ale jeśli macie ochotę możecie przesłać do mnie zdjęcie w celu podsumowania wymianki.
Będzie mi bardzo miło :) i przygotuje podsumowanie z tego co od Was dostanę.




A teraz przypominam co powinno znaleźć się w paczuszce:

  I. Dwie rzeczy wykonane przez NAS!!!
z czego jedna musi to być coś z wizerunkiem MATRIOSZKI
 (haftowanego, uszytego, malowanego, wydzierganego...
lub zrobionego jakąś inną techniką w której czujecie się najlepiej)

II. słodziak – czyli coś co uprzyjemni nam chwile ciesząc się naszymi prezentami: kawusia, herbatka, gorąca czekoladka, słodycze, itp…

III. przydasie – czyli coś co się każdemu przyda podczas tworzenia czegokolwiek ;)


Jeśli macie ochote dorzucić jeszcze coś od siebie, bardzo proszę, napewno sprawicie tym jeszcze większą radość osobie obdarowanej.

**********************************************

Jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało.
Życzę udanej wymianki i dziękuję za chęć udziału w zabawie.

Pozdrawiam serdecznie.

Majalena 

wtorek, 9 września 2014

MANDALA - I

Nigdy nie uczestniczyłam w zbiorowych zabawach, gdzie wszyscy razem coś tworzyli,
żadne SAL czy CAL... jakoś tak wydawało mi się to nudne i mało ciekawe. 
Wszyscy robią to samo - bez sensu. 
Aż tu jednak trafiło i ma mnie.
Świetna zabawa! Teraz żałuje że nie brałam wcześniej udziału w żadnej.
A tutaj, że cel jest szczytny (możecie poczytać o tym tutaj) to postanowiłam spróbować 
i dołączyć do wspólnego dziergania Mandali razem z innymi w Klubie Twórczych Mam.  

Wyzwanie polega na stworzeniu Mandali według ściśle określonych zasad i wzoru jaki dostaliśmy. 
Czasu mamy sporo, 
bo aż do 10 grudnia musimy wydziergać identyczną Mandalę jak na zdjęciu poniżej. 


Oczywiście kolorystyka dowolna, choć każde okrążenie ma być w innym kolorze.
Okrążeń jest 36, więc 36 różnych kolorków. 
Włóczki mogą być różnego rodzaju, 
więc też świetna sprawa na wykorzystanie resztek jakie nam zostały z wcześniejszych dzierganek.
No i raz w miesiącu musimy opublikować postępy naszych poczynań co właśnie czynie.


Tak więc zaczełam od poszukiwania kolorowych wełenek, 
zajżałam do mojego garażu gdzie miałam schomikowane 
w kilku pudłach włóczki, wełenki, niteczki itp... 
No poprostu nie mogłam uwierzyć, że aż tyle ich się nazbierało!
Pełne dwa pojemniki!!! 
Choć to pewnie mało w porównaniu z waszymi zbiorami ;)


No i zaczeło się... 
wybieranie, przebieranie.. ta... a może ta.. hmmm...

No w końcu ostatecznie wybrałam kilka kolorów, 
a który się nawinie pod rękę w takiej będzie kolejności.
W większości używać będę bawełnianych włóczek. 


Nie ma konkretnego schematu na kolorystyke, ale ma być kolorowo.. 
Zasada jest taka, że kolorki muszą być zmieniane w każdym okrążeniu.
Więc będzie tęczowo :)
(Mam nadzieję, żę dobrze to zrozumiałam,
bo jeśli nie to poprawcie mnie w komentarzu. Dziękuję ;) )


I tak powstały pierwsze dwa okrążenia...


...trzecie okrążenie...



... szóste okrążenie...




a tutaj już 7 okrążęń...


.. no i ósme okrążenie... 





Wybaczcie jakość zdjęć, ale robiłam je telefonem, 
tak na bieżąco, więc nie są najlepsze.


No nic to.. dziergam dalej. 
Całkiem przyjemnie się to robi, choć na początku przyznam szczerze,
że pomimo iż opis i cały schemat jest w języku angielskim (a z racji że ja mieszkam w Irlandii i raczej nie mam problemu z językiem) to tutaj miałam lekkie przestoje i głowiłam się o co to chodzi?
Nigdy jakoś do tej pory nie kożystałam z szydełkowych schematów obcojęzycznych, 
dlatego nawet opis był dla mnie troche skomplikowany.. 
ale tylko przy pierwszych paru okrążeniach.
Potem już leciało. No i zawsze można podglądnąć na obrazkach-zdjęciach,
które są naprawde pomocne, dobrze pokazane i przedstawione. 
Gdzieś się tam pomyliłam, bo chyba za dużo oczek dodałam.. i potem mi zostało.. więc trzeba było próć i od nowa.. 
Potem zrobiłam za mało.. i mi brakło.. ehh.. 
No ale już wszystko jest ok. Mam nadzieję, choć nie wiem czemu, ale mam wrażenie że coś zrobiłam źle.. bo jakoś tak inaczej wygląda niż te wasze.. 
Hmm.. sama nie wiem. Może to włóczka.. albo te kolory?
Coś mi tu nie bardzo się podoba.
Chyba będę musiała ją przepróć i zacząć od początku.

No nic to.

Recenzje innych mandali możecie zobaczyć >> TUTAJ <<

A już za miesiąc kolejna relacja z dziergania Mandali. 

ZAPRASZAM!!! 



sobota, 6 września 2014

NOWY BLOG

Witajcie Moi Drodzy.

Ostatnio cały czas coś robię, mam więcej czasu na dzierganki, odwiedzanie waszych blogów, zostawianie komentarzy które są tak miłe chyba dla każdego kto prowadzi bloga i dzieli się z innymi swoimi pracami. 
Bo kto ich nie lubi...
Zauważyłam także, że część z Was prowadzi kilka blogów.. jeden z rękodziełem, inny z zapiskami, a jeszcze inny z waszymi pracami na sprzedaż. 
Ja również postanowiłam założyć kolejnego bloga.
Tak tak.. już mam ich kilka.. wiem, ale tym razem  nie takiego z rękodziełem, 
a dotyczącego mojego świata.
 Świata który mnie otacza, w którym żyje, który uczy mnie codzień czegoś innego. 
Świata który jest daleko od Domu.
Blog ten powstał z powodu tęsknoty za moją ojczyzną, tęsknoty za domem i za rodziną.. 
Nie chciałam tutaj rozpisywać się o tym co nie jest związane z rękodziełem, bądź go zupełnie nie dotyczy, dlatego postanowiłam założyć nowy blog 
gdzie będę dzieliła się z Wami moimi smutkami i radościami.. 
tęsknotami, przemyśleniami i różnymi takimi  rzeczami jakie przyjdą mi do głowy.
Taki możnaby powiedzieć typowy pamiętnik, 
gdzie będzie więcej do czytania niż do oglądania.. :)
Choć czasami i też zdaży się jakaś sesja.. czegoś być może ciekawego czym będę chciała podzielić się z Wami. 
Mam nadzieję, że ktoś trafi tam choć na chwilkę i zostawi swój ślad odwiedzin.
Dlatego już dziś serdecznie zapraszam wszystkich mających ochotę na poznanie mnie tochę lepiej, 
moich przemyśleń i świata w którym żyję daleko od domu. 

MAJALENA FAR AWAY FROM HOME
www.majalenafarawayfromhome.blogspot.com



PS: Od poniedziałku rozpoczynam nową zabawę wyzwanie
na które już dziś serdecznie zapraszam.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie >>TUTAJ<<



Zapraszam!!!



piątek, 5 września 2014

Podsumowanie wymianki "Postacie z Bajek"

Kochani!
Dziś miał być wielki finał naszej wymianki "Postacie z Bajek"
Również w tym dniu 5 września przypada Dzień Postaci z Bajek 
Mama nadzieję że jesteście zadowolone z waszych wymianek.
Bo ja bardzo.
Niestety z podsumowaniem wszystkich waszych prezentów będziemy musieli troszke poczekać, bo wciąż nie otrzymałam od Was jeszcze zdjęć.
Podsumowanie więc i przedstawienie postaci bajkowych w kolejnym wpisie.
Mam nadzieję że już nie długo.
__________________________________

A teraz ja. 
Moją parą była Roma

Piszczałam z radości jak tylko zobaczyłam już samą koperetę oklejoną kotkami.. 

a w środku znalazłam ich jeszcze więcej!!!!



Dostałam KOTA W BUTACH!!!!
A że uwielbiam wszelkiego rodzaju koty, różne, różniste i każdego z innej bajki, to 
Roma wybrała dla mnie właśnie "Kota w Butach" w którym się poprostu zakochałam. 







do tego jescze mnóstwo przydasiów, naklejek z kotkami i innych wspaniałości.. 
Ale "Kota w Butach" nic nie przebije! 

Romeczko bardzo, bardzo serdecznie Ci dziękuję. 
Jestem zachwycona! 

Ja natomiast wysłałam do Romy:

eko-torbę na zakupy z Minnie Mouse


naklejki na paznokcie z Minnie Mouse


ręczniczek z Minnie i Myszką Mike


i zakładki do książek ze Snoopim i Kubusiem Puchatkiem. 







Były jeszcze słodkości Minionkowe żelki
i przydasie - koraliki HAMA.

Całość wyglądała tak: 



Dziękuje za świetną wymianke i zabawę.


czwartek, 4 września 2014

Czerwone korale...


"Cykliczne kolorki u Danutki" we wrześniu zaskoczyły nas 
CZERWIENIĄ! 



Zastanawiałam się co by tu zrobić? 
Zaczełam przeglądać moje zasoby,
aż trafiłam na kilka kulek, które opletłam takim czerwonym materiałem 
z połączeniem zieleni i odrobiną niebieskości, 
i powstały takie oto Czerwone Korale.











A skoro Czerwone Korale to przypomniała mi się jeszcze piostenka Brathanków,
którą napewno znacie.. 
Teraz nucę ją na okrągło bo tak jakoś mi wpadła w ucho ;) 
Zapraszam do posłuchania.. może i Wam się spodoba.


A moje upodobania do koloru czerwonego,
no cóż nie jest to mój ulubiony kolor choć wszyscy mi mówią, że w czrwonym mi do twarzy.
Zakupiłam sobie więc kilka sukienek i to właśnie z przewagą czerwieni!!! 
No i muszę się przyznać, że naprawdę wyglądam w nich super. 
Przepraszam, że nie pokażę Wam zdjęć,
ale jakoś nie mogę na nie nigdzie trafić.. 
a porządki ostatnio robiłam w komputerze i wszystko mi gdzieś poznikało :( 
Obiecuje że jak je tylko znajdę to je tu dodam ;) 

........
o tu w miejscu tych kropeczek ;) 

EDIT: 12:15pm. 04/09/2014
Noo...obiecałam wiec znalazłam archiwalne zdjęcie z listopada 2013, w czerwono-czarnej kiecuszce.



Dziękuje za odwiedziny i miłe słowa. 
Zapraszam ponownie.


poniedziałek, 1 września 2014

Podsumowanie "Kociej wymianki"

Uff.. zdążyłam w ostatnich minutach :) ...

Wszyscy już chyba wiedzą, że uwielbiam koty i mam "kota na punkcie kota"... 
No właśnie dlatego nie mogłam się powstrzymać przed "Kocią wymianką" u Ani.
Moją wymiankową parą była Gosia z bloga http://magiadziergania.blogspot.com

Takiego kota od niej dostałam: 


Elegant, bo nawet krawat założył żeby mi się spodobać ;) 
no i oczywiście się spodobał  :) 


..no i te oczy... 
boskie !


i do tego jeszcze garść przydasi...


no i oczywiście słodkości z herbatą kwiatową.
Musze zakupić sobie taki szklany dzbanek w którym będę mogła oglądać teraz 
to zjawiskowe parzenie i rozkwitanie kwiatu herbaty. 


Bardzo dziękuje Gosi za paczuszke,
a ja wysłałam do niej takie oto drobiazgi...



Kotek Gniotek! 
choć początkowo nazwałam go "Kotkiem Nerwuskiem" 
- dla osób które się denerwują i muszą coś trzymać, ściskać, gnieść czy poprostu zająć czymś ręce. 





Naszyjnik z kotem...


kolczyki wykonane z filcu, tasiemki i obszyte haftem koralikowym



i opaske na głowę z kocim motywem


Dorzuciłam jeszcze wieszaczek z kotem 


i przydasiowe wełenki


Całość wyglądała tak: 


Jeszcze raz bardzo dziękuję organizatorce zabawy Ani
oraz Gosi za wspaniały prezent.
_____________________________________

UWAGA!!! 


Uczestniczki wymianki "Postacie z Bajki", 
wciąż przypominam o przesłaniu mi samego zdjęcia waszej pracy 
(postaci z bajki) jaką przygotowałyście!

W dalszym ciągu nie otrzymałam zdjęcia od:

Ania Jura
justyna9ewa
Małgorzata Napiórkowska
Rószofa marzycielka 
Anna Miśkowa Chata
Judyta Z.
Barbara S.
Aneczka

Dziewczyny mam nadzieję że wszystko ok. 
Sprawdziłam nawet moją skrzynkę pocztową 
czy przypadkiem nie ma wiadomości w spamie ale nie,
Wiec przypominam i proszę o przesłanie zdjęć na adres: majalena79@wp.pl
Dziękuje.

_____________________________________

Przypominam również o mojej Wymiance z Matrioszką 
na którą wciąż serdecznie wszystkich zapraszam. 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...