Witajcie na moim blogu.

Cieszę się że tu trafiliście. Czy to z namysłem czy przez przypadek, mam nadzieję że to co tu zobaczycie choć troszeczkę sprawi wam przyjemność, badź w jakikolwiek sposób zainspiruje do tworzenia czegokolwiek :)

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz tu ślad swoich odwiedzin.

środa, 23 lipca 2014

Motylek i tutorial

Czy sezon motylkowy już się rozpoczoł?
W niektórych miejscach na ziemi z pewnością tak.
Tu u mnie w Irlandii ostatnio coraz cieplej się robi
i coraz to więcej motylków wkoło zaczyna latać.
A ja zrobiłam sobie takiego osobistego motykla kożystając z tutoriala
którego możecie znaleść na blogu D.I.Y ( do it yourself ) czyli Z.T.S ( zrób to sam ) tutaj

A oto mój filcowy motylek i mój tutorial dla Was.




Potrzebujemy 3-4 różne kolory czesanki, dobrane w zależności od kolorystyki naszego motylka.
Ja wybrałam odcienie soczystej zieleni i żółtego.

Chyba więcej nie muszę się rozpisywać
ponieważ zdjęcia są dość wyraźnie pokazujące
 krok po kroku jak zrobić takiego motylka.





















Jak się Wam podoba? 


Mam nadzieję że zdjęcia są czytelne, a tutorial pomocny.
Pochwalcie się swoimi motylkami.

****************************************

Przypominam jeszcze, że zapisy na Wymiankę Postacie z Bajek
wciąż trwają do 4 sierpnia 2014, 
więc czasu jest jeszcze sporo na decyzje i przygotowanie prezentu.
Ale już teraz zapraszam. 
Zapisać możecie się TUTAJ

Pozdrawiam serdecznie.
Majalena

wtorek, 22 lipca 2014

Recykling szyciowy...

I znów przeglądając wasze blogi natknełam się na kolejny świetny blog
prowadzony przez Anne Zashevke. 
Znalazłam tam bardzo inspirującą i ciekawą zabawę recyklingową,
do której z pewnością dołączę, zwłaszcza teraz kiedy zabrałam się za szycie, 
a na pewno pomysłów mi nie zabraknie ;) 

Tak że zapraszam wszystkich chętnych na bloga
http://zashevka.blogspot.com/ i do zabawy:


Również zachęcam do przeczytania artykułu na temat "uprawiania rękodzieła"



Świetny wpis pół żartem pół serio.
POLECAM :) 


No to zabieram się za mój recykling... 

poniedziałek, 21 lipca 2014

Nowy sprzęt i pierwocina...

Musze sie pochwalić moim nowym nabytkim.
Postanowiłam kupic sobie maszyne do szycia, a że trafiła się okazja to mam właśnie -  Model LS17 BROTHER.
Jestem przeszczęśliwa!
Mam tyle pomysłów i projektów w planie że nie wiem od czego zacząć.
Oczywiście zamiast zacząć od czegoś prostego to porwałam się odrazu za szycie torby..


Coprawda coś tam już kiedys szyłam na maszynie mojej Mamy, ale jakoś tak nie wciągneło mnie na tyle by dalej probować swoich sił w tym fachu.
Teraz natomiast jestem zachwycona, zaciekawiona i zauroczona tym zajęciem. Nie wiem jak to się stało, choć może to tylko chwilowe i mój zapał szkończy się przy najbliższej okazji kiedy odkryję znów coś nowego ;-) A może nie...
Wciąż szukam dziedziny badź techniki w ktorej bym sie mogła odnaleźć tak w 100% ♥ wiec jeszcze sporo przedemna choć jest już kilka technik ktore bardzo mi odpowiadaja I coraz lepiej się w nich czuje, ale nadal szukam kolejnych.

A teraz pokaże Wam tą moją "pierwocine" , ktora jako pierwsza wyszła spod igły mojej nowej maszyny.

Wybaczcie jakość zdjęć, ale moj aparat odmówił współpracy wiec zdjecia z telefonu nie są najlepsze.






Szukam teraz ciekawych i prostych wzorów, wykrojów i form na kolejne torby, wiec jeśli znacie jakieś adresy stron którymi możecie się ze mną podzielić będę bardzo wdzięczna.
Dziekuje.









wtorek, 15 lipca 2014

Zupa krem i kolczyki...

Pyszna!!! Bardzo prosta w przygotowaniu i bardzo smaczna. 
Zupa krem z cukini i pieczarek.

Polecam!!!
PRZEPIS:
3 średnie cukinie
3/4 ząbki czosnku
średnia cebula
5 pieczarek
1 kostka warzywna
4 szklanki wody
sól
pieprz

grzanki:
3 kromki chleba
zioła prowansalskie
opcjonalnie świeży lub suszony czosnek

PRZYGOTOWANIE: 

Zupa: na patelni podsmażamy czosnek i cebulę i pieczarki pokrojone w plasterki (ok. 5 min), a następnie smażymy z małą ilością wody. Pozostałą ilość wody gotujemy wraz z kostką warzywną. W międzyczasie obieramy cukinie. Kroimy na kostkę. Dorzucamy na patelnię. Gdy wszystko zmięknie, wrzucamy do bulionu i gotujemy około 20 min. Na koniec miksujemy w blenderze.

Grzanki: kromki chleba kroimy w kosteczkę i rzucamy na suchą, gorącą patelnię wraz z ziołami prowansalskimi. Często mieszamy, aby się nie przypaliły. Smażymy aż zbrązowieją.



A czemu zaczełam od zupy? 
Bo ostatnio coraz wiecej zamówien mam z miejsca gdzie sie ją właśnie robi ;-) 

SMACZNEGO! 

***************************************

A teraz pokaże Wam jak za ciosem zamowienia lecą jedno za drugim...

Pierwsze zamowiła Karina - szefowa kantyny w mojej pracy. 
Kiedy zobaczyła moje kolczyki, które zrobilam już jakiś czas temu, 
poprosiła żebym zrobiła jej takie same tylko z zielonym koralikiem. 
No i wyszły tak.




A kilka dni później główny kucharz - Ken również zamówił dla swojej żony na urodziny,
ten sam wzór tylko w kolorach fioletu. 

Wyglądają tak, 





Mam nadzieję, że będą się dobrze nosiły. 

Również liczę na kolejne zamówienia,
bo jeszcze sporo ludzi tam pracuje..  i to nie tylko w kantynie ;-) 

Pozdrawiam i jednocześnie
przypominam o mojej Wymiance: Postacie z bajek. 

Serdecznie zapraszam.



czwartek, 10 lipca 2014

Kolczyki...


Będzie krótko i na temat. 

Spodobała mi się praca z filcem i haftem koralikowym. 
Choć nie mam jeszcze wprawy, co widać na moich krzywulcach,
choć praktyka czyni mistrzem (dużo pracy przedemną ;)) 
to uszyłam takie kolczyki. 








Postanowiłam zgłosić je do wyzwania w Szufladzie - KOLCZYKI.
Zdążyłam w ostatniej chwili :) 




*********************************************************





środa, 9 lipca 2014

WYMIANKA - POSTACIE Z BAJEK

Dawno nie organizowałam żadnej wymianki dlatego postanowiłam przygotować dla Was taki oto temat wymianki:

POSTACIE Z BAJEK

Jest ktoś kto podejmie wyzwanie? ;)
 Zapraszam.
zdjęcie pod baner pochodzi ze strony http://filiaszczakowa.blogspot.pl

TERMINY:

  Zapisy do: 04.VIII.2013 (poniedziałek)

  Wysyłka do: 04.IX.2013 (czwartek)

FINAŁ: 05.IX.2014

*************************************
ZASADY:

A) W wymiance mogą wziąć udział tylko osoby posiadające bloga (tematyka rękodzieła) i prowadzące go regularnie przynajmniej od ponad pół roku - co najmniej jeden wpis w miesiącu.
(zastrzegam sobie prawo do zmiany daty prowadzenia bloga i przyjęcia uczestników z krótszym stażem)

B) Zainteresowani proszeni są o pozostawienie komentarza z wyrażeniem chęci wzięcia udziału w wymiance, oraz krótką informację jakie postacie z bajek lubicie (to z pewnością ułatwi waszym parom przygotowanie postaci z bajki takiej jaką lubicie, a może wasze pociechy podsuną Wam jakies pomysły) , pod tym postem do dnia 4.VIII.2014r.
   
C) Umieszczenie na swoim blogu podlinkowanego obrazka z informacją o wymiance.
Chciałabym żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o wymiance, więc nawet jeśli nie bierzecie udziału będzie mi miło jeśli rozpromujecie zabawę.

 D) 5.VIII.2014 r. zostaną ogłoszone wymiankowe pary.

E) Adresami wymieniacie się między sobą. Proszę nie wysyłać do mnie waszych adresów!

F) PREZENTY WYMIANKOWE MAJĄ SIĘ ZNALEŹĆ NAJPÓŹNIEJ DO DNIA 4 WRZEŚNIA 2014r. U WYMIANKOWEJ PARY!!!

G) Prezntami wykonanymi i otrzymanymi chwalimy się na naszych blogach
  następnego dnia 5 WRZEŚNIA - wtedy właśnie przypada dzień Postaci z Bajek więc i my świętujmy w tym dniu nasze bajkowe prezenty.

H) Proszę o przesłanie mi zdjęcia przygotowanego prezentu na adres email.
Zdjęcia otrzymane od Was opublikuję na blogu w poście podsumowującym wymiankę.

I) Jeśli nie zgadzacie się na wysyłkę zagraniczną bardzo proszę o taką informację na emaila, 
jeśli takiej nie otrzymam, oznacza to, że zgadzacie się na taką wysyłkę.

***************************************
Co powinno znaleźć się w przesyłce:

  I. coś zrobionego przez nas z wizerunkiem postaci z bajek.
 (haftowanego, uszytego, malowanego, wydzierganego...
lub zrobionego jakąś inną techniką w której czujecie się najlepiej)

II. słodziak – czyli coś co uprzyjemni nam jeszcze bardzieje chwile ciesząc się naszymi prezentami: kawusia, herbatka, gorąca czekoladka, słodycze, itp…

III. przydasie – czyli coś co się każdemu przyda podczas tworzenia czegokolwiek ;)


Jeśli macie ochote dorzucić jeszcze coś od siebie, bardzo proszę, napewno sprawicie tym jeszcze większą radość osobie obdarowanej.


*************************************

UWAGA WAŻNE!!!

Ponieważ terminy są dość długie - około miesiąca czasu do końca zapisów i drugi miesiąc na przygotowanie i wysłanie prezentu wymiankowego - bardzo proszę o nie przeciąganie, odkładanie ani przedłużanie tego czasu, a tym bardziej zostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę!
Dlatego proszę Was jeśli bierzecie udział w tej wymiance zacznijcie już dziś kompletować przygotowanie waszego przezentu i wysłanie go najszybciej jak to tylko możliwe.
Przypominam również, że wysyłane paczki za granicę mogą mieć dłuższy czas wysyłki na co proszę zwrócić szczególną uwagę!
Właśnie ostatnio miałam taką sytuację i pomimo,
że paczka została wysłana 10 dni przed terminem końcowym wymianki
otrzymałam ją dopiero po 14 dniach!!! - ponieważ paczka została zatrzymana
przez Urząd Celny w Niemczech (tak tylko kontrolnie) - a tego nie przewidzieliśmy.
Pamiętajcie o tym i weźcie to pod uwagę.
Chciałabym żebyście uniknęli przykrości z tym związanych,
oraz oczekiwania na paczkę tuż prze końcem terminu,
która i tak prawdopodobnie nie została jeszcze wysłana przez nadawcę.

Poinformujcie swoją wymiankową parę,
że paczuszka została już wysłana i może się jej spodziewać w ciągu kilku dni.
Tego typu komunikacja naprawde się sprawdza,
jak również pozwoli nam na szybką reakcję
jeśli paczka zaginie gdzieś na poczcie,
będzie wtedy jeszcze czas żeby przygotować kolejną w razie potrzeby.
Bądźcie ze sobą w kontakcie i informujcie się o nadaniu paczki jak również o jej odbiorze!
Mam nadzieję, że to pozwoli nam uniknąć przykrych sytuacji
jakie miały miejsce do tej pory.

Proszę o sumienne i rzetelne podejście do zabawy.
Jeśli uważasz, że możesz nie zdążyć,
bądź któraś z zasad wydaje Ci się zbyt trudna na jej dopełnienie poprostu się nie zapisuj.
Musisz być pewna w 100% że chcesz i podołasz.

Dziękuję :)

*************************************

Mam nadzieję, że chętni się znajdą,

czekam na Wasze zgłoszenia

i zapraszam.
 
i wtedy to właśnie będziemy chwalić się naszymi wymiankowymi prezentami.


Oto kilka inspiracji jakie znalazłam na różnych stronach internetowych. 
Pod spodem podałam linki do źródła gdzie możecie je znaleść.



Zabawa wymiankowa jest troche jakby wyzwaniem,
ale wierzę w wasze możliwości, kreatywność i pomysłowość.
Życze powodzenia i czekam na chętnych...



CHĘTNI DO WYMIANKI:

1. Majalena (z IE) (wszystkie postacie z bajek/ zwłaszcza Snoopy/ Pszczółka Maja/ Muminki/ Kubuś Puchatek/ Garfield/ " )
2. Ania Jura ( "Ja osobiście jestem wielką fanką Smerfów! Poza tym kocham bajki Disneya, ale tylko te stare, które powstały przed Pocahontas")
3. Atramk - ("Disney'owskie bajki - dla mnie mistrzostwo, a w szczególności "Piękna i Bestia")
4. dekupagekinii - (BLOG NIE JEST AKTYWNY OD MARCA!!! 
- proszę o kilka nowych wpisów i aktualizację w przeciwnym razie będę musiała wykluczyć z zabawy
- a to jeden z warunków uczestnictwa - regularne prowadzenie bloga.

5. Judyta Z. - ("bajki Disneya te krótkie jak i te pełnometrażowe")
6. Barbara S. - ("Młodszy uwielbia ostatnio Carsy, Samoloty, Nemo,i całą klasykę Disneya")
7. Aneczka - ("Moje dzieciaki uwielbiają wszelkie bajki z MiniMini (Psi patrol, świnka Peppa, Małe Kucyki), ale też auta").
8. kicikicitata - (" Muminki, Alicja w krainie czarów, Czarnoksiężnik z krainy Oz to moje ulubione bajki!")
9. Małgorzata Napiórkowska - ("Najbardziej lubię smerfy. ale również stare bajki z lat dziecięcych czytane mi przez mamę")
10. justyna9ewa ("Moje ulubione postacie to Arielka, Pocahontas, Roszponka i Merida")
11.










piątek, 27 czerwca 2014

"Ahoj, załogo! Ahoj, kapitanie!"


tak bardzo mi sie spodobał, że powstała taka oto nietypowa piracka załoga, 
którą już Wam tu przedstawiam.
Niestety miałam problem z wklejeniem tutaj piosenki, 
dlatego zapraszam do odnośnika gdzie możecie jej posłuchać. 

A teraz moja dzielna załoga: 

Kapitan 



Pierwsza Lala ;)


Bosman


oraz Majtek



Cała ekipa ma plan wybiera się w daleką podróź, 
no więc, Ahoj załogo!!!

No i jak się Wam podoba???
Ma ktoś ochotę na wpuszczenie załogi na swój pokład? 
[Chętnie się wymienię. Czekam na Wasze propozycje.]





Moją piracką załogę,
stworzoną z najmniejszych koralików Hama,






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...